Varberg

Jaha, nu ska jag berätta lite om hur det gick i helgen!
Som sagt så var det jätte lång tid att vänta från Sofias klass till min, minst 3 timmar, på den tiden hinner man bli riktigt trött och otaggad, I promis! Jag ska klaga på några saker till innan jag börjar med resultatet haha:
  • underlaget suger (eller det var kanske lite väl, men inte bra! djupt)
  • framridningen var helt sinnessjuk, man fick rida på en volt typ 10 st innan man fick hoppa fram. (När det var min tur så hade en paddock hunnit bli tillräckligt mjuk för att rida på den, men när det var Sofia, så var det för hårt.
  • inga priser! Maja, som kom tvåa i 110, fick bara anmäl-avgiften tillbaka! Dom som kom 1a och 2a fick de pengarna tillbaka, alla andra fick NOTHING ! Sjukt, det var ju en regional klass med över 80 starter !
  • Många hästar som skrek (bland annat min) och som blev ängsliga i transporten.
Ok nu är jag klar med klagandet.
Så fort Ior kom ur transporten var han tvungen att skrika som en idiot efter Wilma. När han håller på så där, så kopplar han av, lyssnar inte på nån eller något. Det är verkligen svårt att fånga hans intresse.
På framridningen kunde han ibland ta bettet och sticka, efter en kvart kanske, så blev det bättre. På framhoppningen hoppade han som en Gud! Men så fort han hade hoppat färdigt så tänkte han bara på att busa.
Inne på banan fick 8 fel på första fas. Första nedslaget var på hinder nr 1, och där tror jag verkligen att han glömde att ta upp bakbenen. Ärligt talat, han måste ha varit i sin lilla värld och glömt det ! haha
Det andra nedslaget var mitt fel, vi kom lite för nära sista hindret och han orkade inte riktigt trycka med bakbenen.
Aja, vi får hoppas att det går bättre nästa gång.
Det enda är att han är ALLTID sån när Wilma är med, alltså ledarstoet, då blir han helt galen. Det blir verkligen stressigt för mig. Jag hoppas att det är något som går bort med tiden, alltså att man kan träna honom att vara lugn även om Wilma är med. Är det någon som har erfarenhet av det här ?
När vi kör honom själv så är han en ängel..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0