Helg

Ska gå o lägga mig snart, men en snabbis om dagens händelser.
Hade stalltjänst hela dagen, jobbigt som det brukar vara men vid 3 var vi klara. Så fort jag kom hem hoppade jag upp på Lesi, han gick bra, han var pigg och glad. Jobbade på övergångar galopp-trav och på att få honom rak i galoppen, då han kan gå på dubbla spår ibland.
Sedan blev det dags för min kusins häst. Han är 175 hög, fux med vita strumpor, kallas för Spöket för att han ser spöke överallt ;)
Han är lite jobbig och klantig i hanteringen, men i ridningen är han faktiskt lätt riden, inte alls tung. Han har en sån häftig galopp ! Vi kommer väldigt bra överens, hoppade lite oxå.
Töt Pöket :)
(tyvärr har jag ingen bild på honom )
Sen red jag Ior, jobbade för att få honom mjuk och lösgjord, vilket han blev. I galoppen mycket övergångar. Han svarade väldigt bra. Han fick en väldigt bärig och fin galopp men han orkade inte underhålla den så länge.
Nöjd med dagen :)
Natti Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0