Sämsta ritten ever

Usch vilken dag, jag kände det på mig när vi glömde kamran hemma och kom försent för att gå banan (som tur var hade de paus innan mig, så jag gick banan ordentligt)
Ior kändes tung och ingen vilja framåt, men jag tänkte att han skulle vakna när det var dags att hoppa.. men så gick det inte riktigt :/ Försökte hela tiden få honom fram fram fram.
På framhoppningen hoppade han med mkt rygg,så jag flöög bort, men på nåt konstigt sätt vet inte riktigt.
Inne på banan så kopplade jag av, var för det mesta passiv. Klassen var maxad. Redan nr 3 var en trippelbar, tog den lite på snedden ( ./ ) och han hoppade ändå utan att riva. Nr 4 var 3kombination, kom jätte segt, rev första och det blev 2 galoppsprång till en jätte oxer, så det blev stopp såklart. Red igen den med mer galopp men han hade svårt att täcka oxern så han rev där med. Resten gick väl "bra". Vi slutade med 13 fel.
Usch usch usch, vill bara glömma nu. En stor FÖRLÅT till min lille Ior, han kämpade och förstod inte varför matte höll på så?
Nästa tävling blir debut på fälttävlansbanan med honom, det ska bli jätte roligt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0