Lyckad träning

Igår red jag för Ted, det var en riktig rolig lektion han hade!
Vi tränade på omhoppningsvängar. Vi började med lite teori, sen fick vi hoppa låga räcke på medellinjenen, med en volt innan för det räcket och väggen t.ex, så det blev ganska tighta svängar. Det gick sådär, Ior är ganska lång, så det var lite svårt att korta upp honom. För de andra i gruppen gick det bra, det var mest ponnys och små hästar...!

Sen hade vi 11 st hinder vi skulle rida i den följden han sa, men vi fick bestämma vilken väg vi villa rida. Vi skulle rida så få galoppsprång som möjligt och han skulle räkna.

De första som red låg på 92, någon annan 105 och någon anna 83 typ.. sen var det min tur, jag hade tänkt jätte länge på vilken väg jag skulle rida; min resultat blev 68 galoppsprång ! Lille Ior kan visst vända snabbt och kan visst vara snabb i benen, wow ! Jag fick en applåd av Ted för att jag hade tänkt ut väldigt smarta vägar, och hade ridit mjukt och följsammt.

Sen var det dags för omgång 2; många red "min" väg, men gjorde inte en sväng som jag fick till, så de fick bättre, den som kom närmast mig fick 73 galoppsprång. När det var min tur så tänkte jag rida samma vägar, men gasa på för att få längre steg=mindre galoppsprång. Rekord, det blev 65. Då fick jag rida ärevarv hahaha

Omgång 3 blev inge bra, en tjej hade hittat en ännu kortare väg, som inte funkade för henne, och i början inte för mig heller, men sen gick det. 3 omgång blev det ingen språng räckning för mig.

Efter att ha hoppat så låga hinder (max 80cm), så red vi en bana på 110 ca. Men sista hindret höjde han om man ville, jag sa att det var okej, och när jag hade ridit hinder nr 3, såg jag hur mkt egentligen han hade höjt.. jäklar tänkte jag.. haha Räcket låg nog på 145 cm. Aktiverade galoppen och samlade upp honom och sen hoppade vi över lätt som en plätt ! Duktig pålle !

Det var en riktig rolig träning, jätte inspirerande för helgens tävling ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0