Lördagsmys

Red gamle Lesi först idag, han är så himla söt.. Han blir bara bättre och bättre för varje dag ! Lösgjord, lydig och samarbetsvillig. Duktig pålle !
Sen red jag en 3(-4) åring som var jätte busig! Gud va hon bockade, kickade och höll på! Jag tyckte det var skitroligt :D Men efter ett tag var det dags att arbeta. Hon är nästan helt låst i vänster sida, så det blev mycket jobb på volten, försöka mjuka upp henne för inre skänkel och yttre tygel, men det var lätt att bli fast med den ledande inre tygel. Tillslut kunde jag rida henne i en avslappnad trav och mjuk i sidorna !
Ägaren föreslog att jag hoppa henne lite, det gick bra, hon var lite "springig" framför hinderna, men fina bakben ! Det är alltid lika kul att rida nya hästar.
Ior gick sådär idag, började bra, sen blev han plötsligt super busig (och då blir han så jäää*la lång -.-). Så jag fick arbeta ihop honom igen, och så fort han galopperade i en balanserad och samlad galopp, bestämde jag mig för att avsluta passet. Det började bli sent och jag skulle putsa och förbereda allt inför tävling.
Allt är nu klart, är taggad till tusen, har stora förhoppningar för i morrn, men vi får se :)
Håll tummarna! (Y)
Nu är det dags för lördagsmys för min del :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0