Italien - Part one

Tänkte berätta lite om mitt liv i Italien :)
Föddes 10 juli '93 i Correggio, nära Modena.
Jag har alltid bott nära stan, men min farmor och farfar hade en stor villa på landet. Där var jag ofta och lekte med min lilla syster och min halvbror i den stora trädgård. Så härliga minnen :) Har tyvärr inga bilder om den tiden på datorn.

 

Tills jag var 10-11 år bodde vi i en villa. På husets väggar har jag och Sofia, min lillasyster, skrivit och ritat med krita Pokemons namn.. haha En natt kunde jag inte sova, så jag tänkte testa skriva mitt namn med vänster hand. Så jag hämtade en penna och började skriva "Cristina" överallt och rita massa hjärter. Allt med vänster han, så ni kan tänka er så fint det blev ! hahaha'
I det huset fick jag mitt första husdjur, en kanin. Min lilla Schumy. När vi köpte honom var han inte kastrerad, och när jag tog upp honom så bet han mig, heela tiden. Tårarna rann ner, men jag sa aldrig nåt för att det var kaninen jag länge hade tjatat för !
Iaf, jag har massor av fina minner av "Via del Sagittario, treversa G"!
År 04/05 flyttade vi till en lägenhet nära stan och min skola. Högstadiet var roliga år, som de 2 gymnasieår jag hann med. Åå så jag älskade min klass, första året på gymnasiet, vi var helt galna ;) Har alltid varit lite busig i skolsammanhang :D
Skolan i Italien är mycket tuffare än i Sverige, ingen tvekan om det. (Mkt bror på vilken skola man väljer) Jag valde ett språk-linje. De första 2 åren hade jag 5 timmar av Engelska, Tyska och Matte. Sen så klart Italienska, Biologi osv. 35 timmar per vecka.
Skolan började kl 8:00, två dagar slutade vi 12.45, de andra 13.30, från måndag till lördag. Vi jobbade konstant med en 15 minuters paus kl 10:45 typ.
När jag kom hem, så åt jag och sedan direkt till stallet. 14.30 körde vi, och kl 15:00 var vi där.. Jag red Lesino och Cerro, en D-ponny valack som jag red in och utbildade. Fullblod-connemara. Super fin ponny.
Kom hem vi 7 tiden, sen var det bara att duscha, äta och PLUGGA ! Usch va jobbigt det var, framförallt i 2an. Hade nog inte klarat att gå vidare i den skola, utan att lägga av ridningen..


Det här får bli Part One, om någon är intresserad av varför vi flyttade och hur det gick, så skriver jag gärna om det. Annars får det bli när jag har tid med det ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0