Förlåt, sorry, scusate !

Fyy vad min blogg är dålig, men jag hinner inte! Jag får helt enkelt använda mig av svenska lektionen för att skriva ett inlägg :)

Onsdag tränade jag dressyr för Caroline som kom hos oss endast för mig och min granne.
Träningen gick super bra, hon tyckte att vi hade jobbat bra med honom, och att det är så jag ska rida honom.
Vi började med övergångar, halvhalter osv. Skänkelvikningar, allt gick rätt så bra faktist !
Sen blev det galopp, där han behöver bli starkare och kunna bära sig själv bättre, men vi är på rätt väg ! Övergångar även där, till trav och sen till skritt. Övergångarna till trav gick mkt bra, han tar inte det stora klivet med bakbenen längre! Ett års jobb typ.. Sen ner till skritt, lite jobbigt men bättre än sist.
I galoppen ska jag tänka att ha mer kontroll på yettersidan, i vänster galopp. I höger galopp ska jag böja honom mer.


Torsdag tränade jag hoppning för Johan. Det gick väldigt, väldigt bra då med.
Vi red mycket linjer, relaterade avstånd. Det handlade om att rama in hästen ordentligt och hitta linjen. Lydnad övningar, helt enkelt. Ior har blivit grymt bra på sånt! Jag skulle bara hitta linjen, behålla en kontrollerad galopp, och han bara fortsatt spikrakt. Duktig häst!!!
Tillslut blev det en bana på 110-120-125. Jag kände hur bra han öppnade bak. Underlaget var djupt, så det var som att hoppa 10 cm högre för honom. Vi hade en bra galopp, så han kunde komma lite nära, men ändå klippa det utan problem.
Jag är så hilma nöjd med våran utveckling, om jag tänker tillbaka till förra året när jag kunde inte ens få en aktiv men kort galopp, när jag kunde inte rama in honom osv... gud vilken skillnad! Älskar den hästen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0