Dressyrträning

Usch, de första 15 minuter var det blod, svett och tårar som gällde.. men sen så

Den sista veckan har jag upplevt honom som stum i munnen, lång och framtung (ingen härlig känsla kan jag säga), men Caroline har en teori om varför han kan vara sån. Hon tror att han har börjat bli starkare och då orkar han mycket mer. Han testar mig just nu liksom. Så vi fick verkligen kämpa för att inte låta honom bli lång, ställa sig ordentligt, ta ytter tygeln osv.


Vi började med att rida på volten, övergångar,övergångar och mera övergångar.
Sen fick det bli öppna åt båda hållen.Efter det, så började han bli bättre.

Sen blev det galopp till skritt. Jääätteee jobbigt för Ior, men tillslut funkade det. Men det var inte det lättaste. Vi jobbade länge på galoppen.

Sen checkade vi av öppnorna igen. Då kunde jag rida en mjuk och korrekt öppna, i båda varven. Härligt !
Nöjd med dagens träning ! :D


Det här kallas för dressyrhäst !!













Kommentarer
Postat av: Anonym

Asso.. korta tyglarna och dra tillbaka skänklarna. du sitter asa mycket i stolsits:S du är inte dressyrryttare, de ser man!!!!

2011-03-10 @ 09:43:36
Postat av: Anonym

STOLSITS!!!!!!!!!!!!

2011-03-10 @ 09:44:55
Postat av: Cristina

hahaha det vet jag att jag inte är ;)

Kommer troligen aldrig att bli en riktig dressyrryttare, men tack för uppmuntringen !

2011-03-18 @ 23:03:36
URL: http://cristinadc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0